Inhoud
Opgelet
Stroomavond Wielsbeke : dinsdag 9 juni van 19.00 tot 21.00 uur.
Stroomavond Melle : donderdag 18 juni (laatste keer) van 19.30 tot 21.00
Eenzaamheid
Mijn mama zegt dat ze eenzaam is.
Raar, want telkens ik er kom,
is er wel iemand: mijn zus,
schoonbroer, iemand uit de straat
of een vriendin.
Maar sinds mijn vader overleden is,
voelt ze zich eenzaam,
vooral als de avond valt.
Mijn vader zei niet veel,
maar hij was aanwezig.
En als ik haar zeg
dat ik graag alleen ben,
zegt ze me dat dit niet hetzelfde is,
want ik weet dat mijn vrouw
terugkomt.
Haar eenzaamheid betreft het alleen
achterblijven als al haar bezoekers
terug het huis verlaten hebben.
En dit voelen we, want als we willen
weggaan heeft ze ineens nog van alles
mee te delen en biedt ze ons nog
drank en eten aan.
Ik weet niet goed hoe dit op te lossen is,
want zich vervelen doet ze niet.
Ze doet nog van alles
en ze leest heel graag.
Mobiel is ze wel beperkt;
ze rijdt niet met de wagen
en een paar jaar terug,
vlak na het overlijden van mijn vader,
heeft ze een trombose gehad
met als gevolg veel pijn in haar been
en moeilijkheden bij het stappen.
Ook een feit is dat al haar zussen
en broers overleden zijn,
evenals al de broers en zussen
van mijn vader.
Ook mijn oudste zus is overleden,
zodat een groot deel
van haar oorspronkelijke sociale groep
niet meer aanwezig is.
Ik denk dat dit niet te onderschatten is:
dit alleen achterblijven,
pijn hebben.
Dit is iets wat iemand anders
moeilijk kan invullen.
Daar ik graag alleen ben,
kan ik moeilijk inschatten
wat eenzaamheid is.
Of toch.
Het is misschien raar,
maar ik kan me soms alleen voelen
in grote groepen,
letterlijk alleen,
de verbondenheid kwijt
en kijkend naar al die vreemde
en minder vreemde mensen om me heen.
Misschien is dit het gevoel
dat mijn mama en zovele andere mensen
voelen: het gevoel de connectie
verloren te hebben.
Op zulke momenten verlaat ik
dikwijls de groep,
ga ik wandelen
en geniet van de schoonheid
of de lelijkheid om me heen,
en land ik weer zachtjes in mezelf.
Het ga jullie goed
Liefs,
Leen,
Hans,
Jurgen
Stroomavonden te Wielsbeke
Elke eerste dinsdags van
de maand geven we een stroomavond telkens met een ander thema.
Er wordt een korte voorstelling van het thema-stroom-behandeling
gegeven waarna we per drie aan een massagetafel gaan waar
ieder van ons een behandeling krijgt en er zelf twee geeft.
Er zijn twee korte thee-koekjespauzes voorzien.
Alles wordt door ons begeleid. Het zijn ontspannende avonden waarbij
we tot een diepe rust kunnen komen.
Het is een laagdrempelige manier om met jin shin jyutsu in contact te komen.
Iedereen is welkom.
Wanneer : dinsdag 9 juni
19u00 tot 21u00
Prijs : 17 euro per sessie of een abonnement van 70 euro voor 5 keren (op te nemen binnen de 10 maanden)
Locatie : Baron van der Bruggenlaan 23, Wielsbeke
Stroomavonden in Melle
een reeks van avonden waarop we op een zachte en duidelijke manier ingeleid
worden in de zelfhelende kracht van Jin Shin Jyutsu.
Dit is een doorlopende reeks waarop iedereen op ieder moment kan instappen.
Er wordt per drie aan een tafel gewerkt. Alles wordt begeleid.
Voor wie : iedereen is welkom
Wanneer 18 juni(laatste maal) van 19u30 tot 21u00
Prijs : 20 euro
Locatie : Het Gildenhuis, Merelbekestraat 99
Praktijkavonden in Wielsbeke (Biotiekje)
een reeks van avonden waarop we
specifiek gaan oefenen in
polsluisteren,
lichaamslezen en
lichaamsscannen.
Voor wie : iedereen die basisvijfdaagse heeft gedaan of 'The Core' van Alexis heeft gevolgd
Wanneer niet in juni (elke tweede woensdag van de maand)